sandrassanning

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Akuten

Av sandra - 15 oktober 2011 21:46

Well detta skulle egentligen ha skrivets igår, men jag orkade faktiskt inte eftersom jag kom hemrunt 05 imorse.

Så angående gårdagen. jag var i skolan som vanligt och mådde bra förutom det här att jag har en dålig period och kände mig tjockast, fulast och äckligast i världen. Kom hem diskade och var ute med vovvarna, sedan kände jag hur slöheten slog till och jag somnade på soffan, då jag vaknade hade jag lite ont i magen och tänkte att jag nog bara var lite hungrig, men i förbyggande syfte kastade jag även i mig 2 stycken 400mg Iprem, När Zeke kom hem hade jag lagat mat men magen hade fortfarande inte blivigt bättre, åt och sen gik det utför. Min mage värkte så jag varken visste ut eller in. Kunde inte stå upprätt, kunde inte ligga och kunde bara sitta om jag hade dragit upp knäna under hakan, efter tre timmar av smärtor i magen tog jag ännu en iprem och hoppades verkligen att den skulle verka, men förhoppningarna var förgäves då klockan slog 22.00 blev det för mycket och jag ringde mamma.

Som kom fortare än kvickt, vi kom in lagom till 22.30 hade talat om i receptionen hur det hela gått till och satt nu i väntrummet med mina smärtor och önskade att väntandet inte skulle ta allt för lång tid. Vid 00.30 kom jag in til sjuksköterskan som kollade på min mage och gav mig en liten coctail som han kallade det, som skulle bedöva min mage  då han misstänkte magkatarr (ja, det kan slå till som blixten från en klar himmel) Dessvärre hjälpte inte coctailen, så det blev att stanna kvar för att fåå träffa en kirurg då de misstänkte att det kunde ha samverkan med min magsäcksoperation, jag  skjutsades iväg till ett annat väntrum och ännu mer väntan var att se fram emot.

Jag tittade på klockan sista gången vid 02.30 sedan lyckades jag lägga mig ner i fosterställning då smärtan i magen var så man kunde vänja sig och jag somnade, Jag väktes av kirurgen 04.00-04.30, fick svara på en massa frågor men eftersom mina smärtor lagt sig då jag sovit och nu var avslappnad så kunde han inte riktigt sätta en diagnos på mig.

Men av det jag berättat och det som var kvar av smärtan så förklarade han det på så vis att eftersom de vart inne och "möblerat" om bland mina tarmar så lägger de sig aldrig riktigt rätt igen, ovanpå detta har jag då gått ner en del i vikt som gör att organ och sådant har mycket större plats i min kropp, vilket gör att det finns "fickor" i min kropp där tarmar och så kan trassla samman eller liknande.

Så i slutändan fick jag åka hem med mina smärtor, dock var de mycket mindre än då jag kom dit. Jag fick även strikta order om att skulle det  blev värre igen så skulle jag direkt in och då skulle de kolla vidare på det med en gång.

Väl hemma dunkade det på rätt bra, men tänkte att allt är värre när man är trött så drack ett glas cola och rökade en cigg, borstade tänderna.. hittade till sist en ställning som var behaglig att ligga i och somnade.

Idag har jag haft en förbannad tur och har vart helt okej igen, vilket är fruktansvärt skönt och jag hoppas för allt i världen att det inte ska komma tillbaka, för det var ingen skön känsla över huvudtaget och jag önskar inte ens min värsta fiende en sådan smärta.


( OBS! klockslagen kan ligga lite från och till, har inte riktigt koll )

Til Next Time,Tell The Truth The Whole Truth And Nothing But The Truth//Sandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra - 25 september 2013 01:49

Tjoo.. neä, ärligt.. orkar inte klydda med en ny blogg, design och allt som nu skall ordnas med. Jag har nog en del av mitt gamla jag kvar, här sitter jag kl är tio i två i skrivande stund och sömnen känns inte ens nära. ska upp 07:00, känns inte...

Av sandra - 14 augusti 2013 14:17

Hmm.. liet knallar vidare, jag är samma Sandra, men samtidigt inte.. så frågan ligger just nu i om man bara ska starta om på nytt i denna blogg eller göra en helt ny.. och faktiskt försöka hålla liv i den.. haha^^ livet kommer ivägen allt som oftast ...

Av sandra - 29 december 2012 16:27

Ja, nu är julen avklarad och det har vart toppen, massa skratt, god mat och underbara människor runtomkring mig. Kan verkligen inte klaga. Fått massa fina julisar och de man gett verkar lika nöjda över sina som jag är med mina, vilket är awesome. ...

Av sandra - 21 december 2012 15:51

Nu är man hemma igen efter op i ljungby. Jag mår bra är mest öm och slö. Vilket är skönt att jag slipper att ha ont. Ikväll kommer mina älskade voffs hem och min underbara gubbe går på sin semester idag så jag får hjälp och sällskap:) känns helt ok ...

Av sandra - 18 december 2012 12:47

Idag är dagen innan op. Idag ska jag ringa och få reda på vilken tid det blir imorgon. Jag hoppas det ligger på morgonen/ för middagen. Nerverna och nervösiteten är väl under kontroll än så länge.. Men när man väl vet så blir det väl värre.. Det bli...

Ovido - Quiz & Flashcards