sandrassanning

Alla inlägg under februari 2012

Av sandra - 17 februari 2012 19:01

Nu har det vart full rulle hela veckan och igår var ja så borta i huvudet att jag stoppade kattens medecin i min egen mun. så nu ska jag helt enkelt ta hand om mig själv.. musik, ljus och ett varmt avkopplande bad står på mitt schema nu innan jag ska laga lite middag potatisgratäng och kassler, mumsigt.

Middag hos älskade Rosse på sön.. myyyys, innan sön kpkpkpkpkpkpkpkpkp och lite mer kp, nu kör vi så det rycker, och rycker det inte kör vi endån. älskar mitt jobb =)

NEJ! nu badet.. meeeow mys.

Av sandra - 15 februari 2012 17:01

Eftersom jag har lite psykologi imorgon tänkte jag lägga in en sanningens ord, men även en tankeställare till alla er negativa jävlar där ute.


I en diamantgruva ägnar sig gruvarbetare åt att avlägsna jord, sten och grus för att komma år några få, dyrbara diamanter. I vårt dagliga liv gör vi precis tvärtom! tag en vanlig dag: Du vaknar och kliver upp ur sängen utan att bryta benen. Du äter en god frukost springer sedan ikapp bussen och hinner med den. Dagen är full av små och stora diamanter.


En liten diamant kan vara känskan när du lägger upp fötterna på en pall en stund. En stor diamant kan vara att möta en vän oväntat. Dagen består till 99% av diamanter och vad är det första du säger när du kommer hem? T ex. "Usch, vilken jobbig dag jag haft. Min rygg är helt färdig. Måste du slänga jackan i hallen? Det finns en hängare!" Du letar reda på den lilla procent smuts, sten och jord du kan finna och håller fram den i ljuset. Du ägnar dig åt att klaga och slänger inte ens en blick på den prydiga lilla högen med diamanter. Det har du nämligen inte tid eller kraft eller lust till. Känner du igen dig än?


Vår vilja att alltid börja med dagens elände är förståelig. Det gäller att överbjuda varandra i missnöje, annars får vi ingen uppmärksamhet. Tänk dig att koma in i personalrummet en dag och säga:" Ture stod faktiskt på benan själv idag när jag hjälpte honom på toaletten." Vad blir dina arbetskamraters reaktion. Antagligen ingen alls. Eller än värre, ett surt:" Räkna inte med det varje gång. Igår höll jag på att knäcka ryggen. Det är ju inte klockt som man..."


Så försvann den möjligheten till lite uppmärksamhet. Arbetskamraten tog över föreställningen och får dessutom troligen medhåll och sympati. Så är det hemma också. När du kliver in hemma och hälsar med ett glatt: "Vilket härligt solsken vi fått", så kan du få svaret:" värst vad glad du är, jag har just öppnat telefonräkningen. Det hjälper inget solsken på".


Vi ska alltid försöka överbjuda varanda i missmod och håglöshet för att få en smula uppmärksamhet. Det är det vi vill ha, att få andras intresse för en stund. Det är också det vi alla behöver och förtjänar. Diamantgruvmetoden är enkel. Den Betyder att du alltid ska titta på diamanterna först innan du slänger dig över det negativa. Börja alltid med det posetiva! Se möjligheterna istället för begränsningar!!

Av sandra - 10 februari 2012 15:27

Det är fredag idag, har massa att göra men ingen ork till det hela.

Jag behöver.

- komma på vad som skall serveras till middag

- plocka undan

- dammtorka

- dammsuga

- ordna i min garderob


Det är det som jag vet med mig behöver göras just nu i alla fall, håller även på med ett skolprojekt ju, totalt brainfreeze och jag som brukar ha många ideer och tankar då det kommer till det estetiska, antar att uppgifte inte direkt är i min smak vilket gör att fantasin står på noll. Jippi, eller inte tur det inte finns någon tidsram på det hela.


Allt är på rutin just nu, bara jag som hinner fixa här hemma vilket suger BIG TIME! But what to do, det måste ju ordnas man kan ju inte bo i en svinstia. Känns som detta är ett gnäll inlägg men det får ni tåla, trots allt mina tankar och känslor right?! 


Funderar på vad man egentligen skulle skriva om i en blogg, vad är egentligen intressant och vad får läsarsiffrorna att skjuta i höjden, jag menar jag kan inte betee mig som om jag hata allt och alla, eller bara de med lite pengar för det gör jag inte, jag menar vad hände med personligheter. Kan inte skriva om mina lyxiga shopping runder, eller utlandsresor, i alla fall inte som det ser ut nu. Konserter lägger jag ju in lite om då och då. Likaså om våra vilda partyn. Men jag är ju ingen party maskin, djuren nämner jag alltid något smått om, wrestlingen får sin beskärda del. Men vad är egentligen sant, well, en evig fråga. Kanske borde börja med sådanna provocerande grejor, det verkar vara det enda som fungerar på dagens skruvade samhälle. Let's try shall we?


Til Next Time Tell The Truth The Whole Truth And Nothing But The Truth // Sandra

Av sandra - 9 februari 2012 16:35

 

Det Krävs 134 minuters aktivt sex, för att förbränna alla kalorier som finns i EN chipspåse!

Jag har nyss ätit TVÅ, så vad gör du ikväll?

Av sandra - 9 februari 2012 16:12

Det snöar, vilket jag inte uppskattar. Sjukt kallt, kroppen gör uppror, sitter och fryser inomhus till och med illla, men jag överlever.. haha.. nog mitt nya uttryck säger och skriver det hyffsat ofta tycker jag.

Ska försöka ordna i min garderob, den är ett kaos just nu fett jävla illa, men känns så jobbigt att resa och göra fint när jag vet att det blir ett bombnedslag i den inom kort igen.

Jag vill åka utomlands, någon som bjuder på det? haha^^ knappast. Vill till värmen hellre fööör varmt än denna kyla.

Snart löning, skönt då SKA jag äta en pizza, fatta hur sugen jag är på det, vart det ett tag nu, ochinget blev bättre av att det luktade pizza i hela trapphuset igår.  Men bättre att längta efter något, jag menar om man hade haft klirr till att kunna göra allt när man ville oavsett kostnaden, då tror ja man hade glömt bort hur man skulle njuta av de små sakerna i livet som en pizza eller ett par extra dyra skor.


Känns som om jag babblar på om ingenting.

Frästen, vad är det med människan och att inte kunna vara glada och lyckliga för andras skull, att de ska gör något de längtat efter, eller lyckats med något som de strävat efter. Är världen och människan så full av avund och hat att man inte kan glädjas av att andra lyckas? IDIOTER! Jag menar min dag kan vara gjort om någon ur min släkt eller en vän berättar att de är glada och lyckliga, men finns hur många som helst som ara blir negativa och avundas den personen som berättat den bra nyheten som skett i deras liv. Uff, det gör mig så arg.


Fall man skulle duscha och få upp värmen, massage Mmmm, det hade vart nice, någon som vill taffsa lite på mig och ge mig en massage? haha^^ Till något helt annat. Ska försöka mig på att laga köttfärslimpa ikväll till middag, det kan bli intressant, aldrig gjort det själv från grunden, alltid haft pappa som hållt mig i handen haha.. men inte ikväll jag är en stor flicka nu, får klara det själv. Så jag hoppas verkligen att det blir ätbart. Men det tror jag, skulle inte direkt kalla mig själv för en dålig hobby kock.


Avslutar meed ännu lite olika bilder fast fortfarande jag =P

     

Än mååånga stilar och olika utseende kvar..

kan ju bli lättast att ha detta som en röd tråd annars kommer det bli ett allt för lååångt inlägg kan jag ju lova. Om jag orkar kanske jag i slutändan sammanfattar det i kollage =P


Til Next Time, Tell The Truth The Whole Truth And Nothing But The Truth // Sandra

Av sandra - 9 februari 2012 00:29

 



Tänkte att jag en vacker da kanske kan orka sätta ihop ett litet kollage i hur jag sett ut genom de olika åren ibland olika månaderna =P Kan detta vara något utav intresse?  

För jag har haft en hel del olika stilar och utseende, trivs bra med det faktiskt att ha testat allt, nästan iaf. men det har ni nog redan förstått med tanke på de olika stilarna i min vacka header.

Så denna tös, känner för olika var och varannan dag, men hon tänker inte placera sig i något fack och måste hon göra det så är det i så fall, blandras facket =)   

Av sandra - 8 februari 2012 23:57

Well, haft en helt ok (går)dag, vart i skolan. pillat ihop en massa pyssel också till ett skolarbete ska bli mycket intressant, hoppas jag lyckas lika bra i praktiken som det ser ut uppe i knoppen just nu. Tänker inte avslöja helt vad det är, men senare kanske. har i alla fall med bild och form att göra. Har även färgat håret på min Mimmsan, mycket vacker blev hon, inte för att hon är ful och vidrig annars, men i alla fall. Har även vart superduktig och tvättat så ikväll är det renbäddat och en nyduschad tös som kommer njuta och förhoppningvis somna gott. Torsdag nu vilket innebär att det är Psykologi som gäller i skolan. Intressant!

Humöret pendlar fortfarande, ena sekunden vill man gråta och nästa skrattar man sig lycklig utan någon egentlig andledning. Men jag överlever antar jag hoppas fortfarande att det bara är kylan och månaden som gör det.


Har lite ångest också, dock ingen allvarlig, har mest kommit fram till att jobbet jag har mellan den 22-25 februari kommer ta livet av mig, långa dagar, fel ställe, fel folk. Kommer skrika efter rätt musik.. Can you guess where I'm goning to work? Men det är i alla fall en ny merit , en ny upplevelse och lite klirr i kassan, vilket alltid är välkommet, tänker ju inte direkt skaffa mig någon sugerdaddy, eller söla ner en stång och förlora min värdighet för lite extra klirr, nej, då lever jag hellre på nudlar och vatten.


What else?

Jo, jag tar just nu hand om två akutkatter för kattjouren. Liam en röd hankatt som drabbats av lunginflamation, men han repar sig sakta men säkert, lite orolig för hans matvanor dock, han vill inte riktigt äta som han borde, men jag övervakar det ger det helgen också annars får han iväg till Vetrinären igen, så man kan kolla vad som är fel, men han dricker bra i alla fall, alltid något. Sedan är det Lancelot, som innan hade drabbats om bronkit (luftrörskatarr) men som nu är frisk och kry igen dock fortfarande lite skygg, men vem kan säga att det är fel av honom med tanke på vad han råkat ut för. Han letar i alla fall efter ett permanent hem nu efter helgen, han är svart med vita strumpor och tecken. Mycket vacker, intresserad lägg då en kommentar för all del.


Vovvarna och gubben?!

Jo, de mår fint. De växer och frodas och har det bättre än många andra hundar, dock så är de på dåligt humör nu när de endast har tillgång till hall och sovrum då katterna är uppdelade i kök och storarum, då de tydligen är tillräckligt friska för att vilja utmana varandra. Ozzy fyller ju tre den 29 Juli och Viking Blir hela två den 12 April, det är satan vad tiden går fort, men Jisses! Vad jag älskar mina fyrbenta hårbollar, kan inte tänka mig ett liv utan dem. Gubben min är lika upptagen som alltid nu är det två jobb och dans på det, men han klarar det galant, dock tråkigt att det tar på "familjetiden" men jag vet att han gör det för att vi ska ha det så bra som möjligt, vilket känns skönt att han tänker på sin lilla "familj".


   

               En Zeke                       Våra vackra pågar                 En Jag             


Nu ska denna tös antagligen, eller jo, hon ska röka en nattacigg, sedan skall hon borsta tänderna och sedan ta en dejt med kudden, till sist vill jag bara erkänna ena sanningens ord mer er mina läsare.

Dina Mål Är Endast Drömmar Tills Dess Du Skrivet Ner Dem.

Om med de orden och denna musikvideo säger jag godnatt på er alla fina där ute.

Til Next Time, Tell The Truth The Whole Truth And Nothing But The Truth // Sandra

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards