sandrassanning

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Etik & Livsfrågor

Av sandra - 13 oktober 2011 13:22

Hemma mellan lektionerna, ska ha Matematik kl 15. Men har nu i alla fall vart hem om och ätit rastat hundarna och ska strax ge dem mat. Då jag var sjuk för någon vecka sedan missade jag 3 små uppgiter i mitt ämne Etik & Livsfrågor.. ett ämne om etik och moral, vad är rätt och vad är fel, kvinnligt och manligt.. så fortsätter det. Fick nu hem en liten uppgift angående aborter, när är det ok och inte ok om man nu kan säga så med tanke på vad frågan egentligen gäller.


 


Jag anser efter denna uppgift att det egentligen inte är så mycket som jag kan säga att jag är emot när det kommer till abort, jag menar det finns så många olika andledningar som gör att man kanske inte kan sätta ett barn till världen just vid det tillfälle då man blir gravid, partnern vill inte ha barn, ekonomin är fel, man har inte utbildning/ jobb till att se efter ett barn, man blev gravid trots preventivmedels andvändning, man har inte plats eller tid till ett barn just nu, man får inte det stöd man behöver från familj och vänner, man är för ung. Ja, det finns många andledningar.. vissa som är mer "acceptabla" än andra.


Däremot kom jag fram till att jag verkligen är emot abort då det kommer till tre alternativ.

- De som använder abort som ett preventiv medel.

- De som tvingas till att göra en abort.

- Abort då barnet har fel kön.

Dessa "andledningar" är ju helt skadade, jag kan verkligen inte förstå det. Men det  är väl inte meningen att man ska förstå allt antar jag.


Det jag egentligen ville ha sagt med detta blogginlägg är vad ni tycker om abort, vart står du. Vilka andledningar är det okej att göra abort med och vilka borde kastas i soptunnan?


Vill även säga att ni kanske tycker att jag har helt fel i mitt tycke, men i denna kursen som jag har Etik & Livsfrågor så finns det egentligen inget rätt och fel utan det handlar om att man ska diskutera och förstå varandras syn på olika saker och ting.


Til Next Time,Tell The Truth The Whole Truth And Nothing But The Truth//Sandra

 
 
- rosanna

- rosanna

13 oktober 2011 20:06

Jag tycker att abort är okej om man har ett vettigt skäl , men som du skrev , om man använder det som preventivmedel eller att det är fel kön så är det fan inte okej ...

http://rosannamalmberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra - 25 september 2013 01:49

Tjoo.. neä, ärligt.. orkar inte klydda med en ny blogg, design och allt som nu skall ordnas med. Jag har nog en del av mitt gamla jag kvar, här sitter jag kl är tio i två i skrivande stund och sömnen känns inte ens nära. ska upp 07:00, känns inte...

Av sandra - 14 augusti 2013 14:17

Hmm.. liet knallar vidare, jag är samma Sandra, men samtidigt inte.. så frågan ligger just nu i om man bara ska starta om på nytt i denna blogg eller göra en helt ny.. och faktiskt försöka hålla liv i den.. haha^^ livet kommer ivägen allt som oftast ...

Av sandra - 29 december 2012 16:27

Ja, nu är julen avklarad och det har vart toppen, massa skratt, god mat och underbara människor runtomkring mig. Kan verkligen inte klaga. Fått massa fina julisar och de man gett verkar lika nöjda över sina som jag är med mina, vilket är awesome. ...

Av sandra - 21 december 2012 15:51

Nu är man hemma igen efter op i ljungby. Jag mår bra är mest öm och slö. Vilket är skönt att jag slipper att ha ont. Ikväll kommer mina älskade voffs hem och min underbara gubbe går på sin semester idag så jag får hjälp och sällskap:) känns helt ok ...

Av sandra - 18 december 2012 12:47

Idag är dagen innan op. Idag ska jag ringa och få reda på vilken tid det blir imorgon. Jag hoppas det ligger på morgonen/ för middagen. Nerverna och nervösiteten är väl under kontroll än så länge.. Men när man väl vet så blir det väl värre.. Det bli...

Ovido - Quiz & Flashcards